Recordeu quan a casa nostra de les novel·les policíaques en dèiem “novel·les de lladres i serenos”?
Desprès, als any 60 va arribar, de la mà d’autors com Capmany, Pedrolo, Tassis, Oliver, Vallverdú…, la col·lecció “La cua de palla”… i el món va canviar per a tots aquells que ens agrada aquest gènere.
La novel·la i el cinema negres sempre ens han acompanyat però, ara, dir que està de moda és quedar-se curt. Avui qui més qui menys, tots en llegim i també ens perdem en una “sopa de lletres:”
Novel.la d’intriga / Policíaca / Novel·la Negra / Polard Noir / Noir Nòrdic / Hard Boiled…
És per saber-ne les diferències i les característiques de cada estil que des de l’Aula i en col·laboració amb la Biblioteca Jaume Perich hem organitzat aquest seminari.
La primera conferència, el 23 de febrer, a càrrec de l’escriptora Margarita Aritzeta i Abada, ens parlarà dels “Tipus de relats criminals. Com els podem distingir?”.
En què és diferencien les novel·les d’Agatha Christie o Georges Simenon de les d’en Raymond Chandler i de Dashiell Hammet?.
En la segona, el 2 de març, el periodista, escriptor i editor català Marc Moreno ens explicarà el “Què ha de tenir una novel·la negra”.
De moltes d’aquestes novel·les se n’han fet adaptacions cinematogràfiques, algunes d’elles inoblidables.
Acabarem el dia 9 de març amb la conferència d’Albert Beorlegui Tous, llicenciat en Dret, i Tècnic de Comunicació, amb el “Diccionari del cinema negre”.
Esperem que en acabar aquest seminari, parafrasejant a Pierre Lemaitre, cadascú pugui fer-se el seu propi “Diccionari apassionat de la Novel·la i Cinema Negre” (Apassionats per allò que ens agrada i estimem)
Us hi esperem,
Junta de l’Aula AEU PdD
Només a títol d’exemple us oferim aquests enllaços externs. Tots sabeu que la llista podría ser molt llarga…!