El passat dimecres 15 d’octubre vam tenir l’oportunitat d’assistir a la conferència sobre «La sostenibilitat a l’arquitectura» a càrrec de Joan Lluís Zamora Mestre, un referent en el sector conegut per la seva visió innovadora i compromesa amb el medi ambient.
Durant la seva conferència va exposar, de forma molt eloqüent i entenedora, els principis bàsics de l’arquitectura sostenible. Ens va plantejar, i va donar resposta, a qüestions com
.- Qué és la sostenibilitat?
En Joan Lluís va iniciar la conferència explicant els orígens dels conceptes «sostenibilitat», de «desenvolupament durable», «els límits del creixement» i “comptabilitat” del capital natural.
Va destacar la importància dels diversos indicadors del límits ambientals. També ens va parlar del concepte «The Ecological Footprint» (petjada ecològica) i dels objectius del «desenvolupament sostenible»
També ens va exposar que «la sostenibilitat no és ecologia». L’ecologia aborda temes qualitatius de l’equilibri natural entre les espècie. La sostenibilitat introdueix temes quantitatius i s’enfoca a l’impacte de la nostra tecnologia sobre el medi.
.- Qué és l’arquitectura? i COM ES POT ASSOLIR LA SOSTENIBILITAT A L’ARQUITECTURA ?
En aquest punt va incidir en conceptes com:
.- Què ha de fer cadascun?
.- En quin moment podem ser més sostenibles?
.- Quins són els reptes i els condicionants per a millorar la sostenibilitat de l’arquitectura?
.- Què prioritzem?
La conferència va concloure amb un debat obert que va permetre als assistents compartir experiències i reflexions sobre com podem impulsar aquesta transformació en el nostre entorn urbà.
Sens dubte, l’aportació de Joan Lluís Zamora ens anima a repensar el nostre paper, tant als professionals com als ciutadans, en la construcció d’un futur més sostenible i respectuós amb el medi ambient.
L’objectiu d’aquesta crònica no és reproduir fil per randa la conferència del Joan Lluís Zamora, tant sols és un resum. que esperem us convidi a veure el vídeo d’una conferència excel·lent !
Junta AEU PdD
